De gemeente Bergeijk is op zoek naar een:

Adviseur Kabinet en Representatie | schaal 9 | 32 - 36 uur |

Ben jij daadkrachtig en een kei in organiseren? 
Dan ben jij de collega die wij zoeken.

Gemeente Bergeijk is een groene, ambitieuze gemeente met ruim 19.300 inwoners, gelegen in één van de hardst groeiende regio’s van Nederland; De Metropoolregio Eindhoven. Het is prettig werken bij gemeente Bergeijk en de lijnen zijn kort. Werkplezier en samenwerken staan bij ons hoog in het vaandel en er is volop mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen.

Bij de afdeling Beheer Ruimte & Organisatie werken 39 medewerkers, verdeeld over de clusters Staf, 
Beheer Openbare Ruimte en Buitendienst. Jouw functie hoort bij het bestuurssecretariaat van het cluster Staf. 

Dronefoto gemeente Bergeijk

Wat ga je doen?

In deze functie ben je hét aanspreekpunt van en voor het college van burgemeester en wethouders. Je zorgt ervoor dat ons college zich kan focussen op de dagelijkse uitdagingen. Je ondersteunt hen niet alleen, maar bent ook een adviseur en organisator. Je houdt de afspraken dan ook nauwkeurig bij, en maakt daarin de juiste prioriteitstelling. Je beschikt over een goede politiek-bestuurlijke sensitiviteit, waardoor je goed aanvoelt wat de positie en belangen zijn van zowel de klant als de organisatie. Dit vereist zowel strategisch als operationeel willen en kunnen handelen. 

Raadzaal van de gemeente Bergeijk met op de muur 'Samen Bergeijk' Riethoven, Westerhoven, Luyksgestel, 't Hof, De Weebosch en 't Loo

Jouw functie in het kort

Podium met daarop Harry Lavreysen en zijn vriendin tijdens de huldiging in Luyksgestel voor zijn prestaties op de Olympische Spelen 2020

Als adviseur kabinet en representatie heb je de organisatorische (eind-)verantwoordelijkheid voor het 
voorbereiden, organiseren en uitvoeren van gemeentelijke activiteiten zoals het aanvragen en uitreiken van Koninklijke- en gemeentelijke onderscheidingen, maar ook evenementen zoals carnaval, gemeentelijke recepties of activiteiten rondom herdenken (4 mei) en vieren (5 mei). 
Je adviseert, ondersteunt en ontzorgt de burgemeester en wethouders bij hun publieke optredens en geeft daarbij gevraagd en ongevraagd advies over protocollaire zaken.

In al deze taken ben je hét gezicht van de gemeente Bergeijk en laat je zien dat jouw professionaliteit en representativiteit uitstekend passen bij de functie. Je brengt rust, bent stressbestendig en hebt oog voor detail. 

Wie ben jij?

Je hebt een hbo-opleiding afgerond en een aantal jaar aantoonbare werkervaring met kabinetswerkzaamheden. Het omgaan met informatie van vertrouwelijke aard en het verder opbouwen en onderhouden van bestuurlijke en politieke contacten en netwerken op lokaal, regionaal en nationaal niveau is jou toevertrouwd. Maar je hebt ook een netwerk in Bergeijk, of weet dit snel op te bouwen. Omdat je naar buiten gericht bent, heb je voelsprieten in de gemeente en weet je wat er leeft. Hiermee leg je verbinding tussen inwoners, bedrijven, instellingen en het college.
 

Verder beschik je over probleemoplossend vermogen en ben je proactief en zelfstandig. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden en een flinke dosis doorzettingsvermogen. Je werkt planmatig, houdt overzicht en bewaakt deadlines. Daarbij luistert je goed en hebt als het ware aan één woord genoeg, want je wilt resultaten behalen. Flexibiliteit in werken buiten de standaard kantoortijden (avond en weekend) is een vereiste in deze rol. 

Naast een warm welkom in onze organisatie bieden we je graag…

Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen. Het salaris bedraagt maximaal € 4.752 bruto (schaal 9) bij een fulltime dienstverband. We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Afdelingshoofd Hilde van de Ven schudt een man de hand bij de receptie van het gemeentehuis

Daarnaast krijg je van ons

Bedrijfsrestaurant gemeente Bergeijk tijdens de lunch
  • Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld: kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
  • Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
  • Een maandelijkse bijdrage van € 10 bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
  • Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
  • 27 vakantiedagen (194,4 uur)  per jaar bij een fulltime dienstverband.
     
  •  Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving.
  • Een veelzijdig introductieprogramma.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheden voor hybride werken.
  • Vergoeding voor thuiswerken / reiskosten woon-werkverkeer.
  • Een mobiele telefoon en laptop van het werk.
  • Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
  • Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.
2 handen houden het programmaboekje van de BErgeijkSMART Academy omhoog

Solliciteren

Ben je enthousiast geworden? Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met maandag 20 mei 2024 en je kunt je brief richten aan Jan de Greef, hoofd afdeling Beheer Ruimte & Organisatie.

Direct solliciteren(externe link)

4 collega's  lopen voor het gemeentehuis

Meer weten?

Wethouder Stef Luijten op de plantdag van het geboortebos 2024

Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere inhoudelijke vragen over deze functie, dan kun je contact opnemen met Jan de Greef, hoofd afdeling Beheer Ruimte & Organisatie via tel. 088 – 497 02 37.

Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl.

De eerste ronde sollicitatiegesprekken is gepland op maandag 27 mei 2024 tussen 13.00 en 17.00 uur. Hou hiermee rekening in je agenda, gesprekken worden alleen tijdens dit tijdblok ingepland.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. 

Je eventueel toekomstige collega's vertellen waarom zij graag voor Bergeijk werken...

  • Marlène Kox

    Administratief medewerker HR - Er is aandacht voor de organisatie die professioneel is, maar ook toegankelijk.

    Collega Marlène aan de telefoon
  • Maarten Ossel

    Specialist Gemeentelijke Accommodaties - De werksfeer binnen de gemeente is erg goed en gemoedelijk en de lijnen zijn kort. Hierdoor weet iedereen elkaar goed te vinden en is de samenwerking optimaal.

    Collega Maarten bij de verbouwing van de Kattendans
  • Martijn Daas

    Specialist Riool en Water, Coördinator - Binnen gemeente Bergeijk krijg je volop ruimte om jezelf te ontwikkelen en door te groeien binnen de organisatie.

    Collega Martijn bij een rioleringsproject