Communicatieadviseur
Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:
Communicatieadviseur
HBO | Maximaal € 5.247 | Schaal 10 | 32-36 uur
Heb jij een vlotte pen, bruis jij van de ideeën en ken je alle ins & outs van de socials?
Kom dan ons team versterken met jouw creatieve talenten!
Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden.
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.
Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière.
Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.
Wat ga je doen?
Als communicatieadviseur ben jij de spil in het vertalen van onze gemeentelijke doelen naar heldere en effectieve communicatie. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen en stakeholders om ervoor te zorgen dat onze boodschap op de juiste manier en via de juiste kanalen bij onze inwoners en partners terechtkomt.
In jouw functie ondersteun je het team met communicatieprojecten, creëer je zelf content voor onze social mediakanalen zoals Instagram, Facebook, LinkedIn en onze eigen website. Jouw proactieve houding zorgt ervoor dat je zelf op zoek gaat naar interessante verhalen in en buiten de organisatie. Met jouw vlotte schrijfwijze en creatieve blik toon je talent door het creëren van aantrekkelijke content. Jouw ambitie zorgt ervoor dat je snel leert van je collega’s en door kunt groeien naar communicatieadviseur.
Deze boeiende functie is een combinatie van adviseren, ontwikkelen en zelf uitvoeren. Jij hebt enkele jaren relevante werkervaring, maar hoeft nog niet alles te beheersen. Je voelt je vooral als een vis in het water als het om sociale media gaat. Je laat ons zien hoe we hier verder in kunnen groeien. Je gaat in deze nieuwe functie werken in een compact team met naast jou een strategisch communicatie adviseur, een beleidsmedewerker communicatie en een administratief ondersteuner.
Heb je nog niet zoveel ervaring?
Geen probleem. dan ga je in eerste instantie werken onder goede begeleiding van een ervaren collega die de eindverantwoordelijkheid heeft. We laten je kennis maken met alle aspecten van het vakgebied communicatie binnen onze gemeente.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Het adviseren over de inzet van en het doorontwikkelen van het beleid m.b.t. (nieuwe) media en middelen.
- Het creëren van unieke content voor diverse communicatiekanalen zoals social media, intranet en website.
- Het monitoren en analyseren van (online) campagnes en bijsturen waar nodig.
- Het schrijven van persberichten, voorwoorden en andere communicatie-uitingen.
- Het uitvoeren van communicatieplannen voor interne en externe projecten.
- Het vertalen van organisatievraagstukken naar een communicatieaanpak voor zowel intern als externe doelgroepen.
Herken jij jezelf in deze eigenschappen?
Je bent creatief, proactief, omgevingsbewust, daadkrachtig en in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Je bent flexibel en stressbestendig, met het vermogen om snel te schakelen tussen verschillende projecten en prioriteiten. Je hebt gevoel voor het opereren in een politiek-bestuurlijke omgeving en kent de dynamiek die dit met zich meebrengt. Je kunt goed luisteren en de vraag achter de vraag herleiden.
Wat neem je mee?
- Een afgeronde HBO opleiding in Communicatie, Journalistiek, Media of een vergelijkbare richting.
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring.
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
- Ervaring met social media, content management systemen en analytische tools.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
- We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
- 27 vakantiedagen (194,4 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband (m.i.v. 2025 : 28 dagen).
- Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
- Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving.
- Een veelzijdig introductieprogramma.
- Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
- Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
- Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
- Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
- Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
- Een mobiele telefoon en laptop van het werk
- Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
- Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.
Meer weten over de gemeente Bergeijk?
Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk
Enthousiast? Solliciteer nu!
Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met zondag 27 oktober 2024. Je kunt je brief richten aan Jan de Greef, afdelingshoofd Beheer Ruimte en Organisatie.
De eerste kennismakingsronde is gepland op dinsdag 5 november 2024 tussen 09.00 en 14.00 uur. Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.
Een tweede ronde is gepland op dinsdag 12 november 2024 tussen 12.30 en 14.30 uur.
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Heb je vragen?
Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Robert Meijer (Strategisch Communicatieadviseur) via 088 - 497 02 42.
Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl.