Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:

HR adviseur

HBO | Maximaal 5.247 | Schaal 10 | 24 uur 

Heb jij passie voor mensen en ontwikkeling en sta jij klaar om talenten te stimuleren? 
Versterk ons team om samen verder te groeien! 

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden. 
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Uitzicht richting Brainport vanaf de uitkijktoren Einderheide

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière.

Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is. 

In Bergeijk pakken we samen aan want met elkaar kome we verder. En tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?

In de functie van HR adviseur werk je nauw samen met onze huidige HR adviseur. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor de advisering van onze collega’s op het gebied van arbeidsrechtelijke kwesties en de ontwikkeling en toepassing van het HR beleid. In onderling overleg worden de taken tussen jullie verdeeld, waarbij jouw focus meer op de adviesrol en de personele casuïstiek zal komen te liggen en onze huidige HR adviseur zich meer zal richten op de ontwikkeling van het beleid. Het team bestaat verder nog uit twee HR medewerkers. 

Een man en vrouw schudden elkaar de hand

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

2 vrouwen maken een praatje
  • Het ondersteunen van de afdelingshoofden bij personele casuïstiek.
  • Het leveren van input aan de HR doelstellingen, het HR beleid, (meer-)jaarprogramma´s, projecten en plannen en het nemen van verantwoordelijkheid voor de uitvoering daarvan.
  • Het signaleren van risico´s en ontwikkelpunten en het doen van verbetervoorstellen.
  • Het toetsen en evalueren van de naleving van beleid, kaders, richtlijnen en regelgeving.

  • Het (mede)voeren van regie op verschillende personele processen en projecten, zoals onderhoud functiehuis, werving en selectie, loopbaan en ontwikkeling, verzuim, arbo, etc..

  • Het adviseren van collega’s omtrent het HR beleid en arbeidsvoorwaarden.

Dit is jouw kracht:

We zoeken een enthousiaste en zelfstandige collega met een frisse visie op het vakgebied en sterke adviesvaardigheden. Op een coachende wijze adviseer je je collega’s vanuit je vakgebied en zoekt hierbij aansluiting bij alle niveaus binnen de organisatie. Je verstaat de kunst om mee te bewegen als de situatie daarom vraagt en je staat stevig in je schoenen. In een politiek bestuurlijke omgeving weet jij je weg te vinden. Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding op het gebied van HRM of Bedrijfskunde en een aantal jaren relevante werkervaring. Gemeentelijke overheidservaring is daarbij mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk.
 

Publieksbalie in het gemeentehuis van Bergeijk

Wat bieden wij?

Bedrijfsrestaurant gemeente Bergeijk
  • Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
  • 27 vakantiedagen (194,4 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband (m.i.v. 2025 : 28 dagen).
  • Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving. 
  • Een veelzijdig introductieprogramma.
  • Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
  • Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
  • Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
2 handen houden het programmaboekje van de BErgeijkSMART academy omhoog
Medewerkers sluiten aan bij het zelfbedieningsbuffet in het bedrijfsrestaurant
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
  • Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
  • Een mobiele telefoon en laptop van het werk
  • Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
  • Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.

Meer weten over de gemeente Bergeijk?

Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk

Enthousiast? Solliciteer nu!

Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met dinsdag 8 oktober 2024. Je kunt je brief richten aan Jan de Greef, afdelingshoofd Beheer Ruimte & Organisatie.

Direct solliciteren

De eerste kennismakingsronde is gepland op vrijdag 18 oktober 2024 tussen 10.00 en 14.00 uur. Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.

Een tweede ronde is gepland op maandag 28 oktober 2024tussen 14.00 en 16.00 uur.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Heb je vragen?

Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Laura van Heukelom, via 088-497 0219

Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl

Kantoorruimte met 4 werkplekken

Je eventueel toekomstige collega's vertellen waarom zij graag voor Bergeijk werken...

  • Anouk Versteegden

    HR professional - Bij een te grote organisatie verlies je het persoonlijke, hier kennen we elkaar bij naam en staan we voor elkaar klaar.

  • Marlène Kox

    Administratief medewerkster HR- Er is aandacht voor de organisatie die professioneel is, maar ook toegankelijk.

  • Ronnie van Gompel

    Coördinator Buitendienst - Werken bij de gemeente bureaucratisch en oubollig? Dan ken je onze gemeente nog niet!