Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling - Buitengebied

Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:

Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling - Buitengebied

HBO | Maximaal € 5.313 | Schaal 10 | 32-36 uur 

Heb jij oog voor mens, natuur en ruimte en wil je bijdragen aan een toekomstbestendig landelijk gebied?

Dronefoto gemeente Bergeijk

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden. 
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière. 

Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

In Bergeijk pakken we samen aan want met elkaar kome we verder. En tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?

Bergeijk heeft een groot en divers buitengebied, dat sterk in ontwikkeling is. Je bent betrokken bij diverse projecten en initiatieven in het buitengebied. Een greep uit je takenpakket:

  • Je bent vertegenwoordiger van de gemeente in grootschalige gebiedsprocessen in het landelijk gebied, volgt en ondersteunt hierbij projecten van derden nauwlettend en neemt de regie bij projecten die onder verantwoordelijkheid van de gemeente vallen.
  • Je zorgt voor gedegen adviezen bij diverse initiatieven. 
  • Je overlegt met ondernemers, eigenaren, provincie, waterschap, buurgemeenten, collega’s en ons bestuur. Je bent daarbij een directe adviseur voor de wethouders.
  • Je zorgt voor de procedurele en inhoudelijke begeleiding van juridisch-planologische procedures. Je hebt dus een scherp oog voor de juiste inhoud én voor het juiste proces.
  • Je werkt samen met je collega’s aan het beleid voor het buitengebied.

Herken jij jezelf in deze eigenschappen?

Je bent resultaatgericht, accuraat, communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk) en toont daadkracht. Samenwerken zit in je bloed. Je bezit politieke sensitiviteit. 
 

Wat neem je mee?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur een afgeronde opleiding in een relevant vakgebied
  • Brede ervaring op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling, specifiek in het buitengebied

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Je inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan plaatsen we je eerst in de aanloopschaal van de functie.
  • Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
  • Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
6 lampenkappen in de raadszaal met daarop de 6 kernen van Bergeijk
2 collega's met elkaar in overleg
  • Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
  • Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
  • 28 vakantiedagen (201,6 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband.
  • Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving. 

  • Een veelzijdig introductieprogramma.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
  • Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
  • Een mobiele telefoon <en laptop van het werk>.
  • Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
  • Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.
Bedrijfsrestaurant gemeente Bergeijk

Meer weten over de gemeente Bergeijk?

Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk

Enthousiast? Solliciteer nu!

Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met zondag 15 juni 2025. Je kunt je brief richten aan Hilde van de Ven, afdelingshoofd Maatschappij & Ruimte.

Direct solliciteren

De eerste kennismakingsronde is gepland op dinsdag 24 juni 2025.  Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.

Een tweede ronde is gepland op donderdag 3 juli 2025.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Heb je vragen?

Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Hilde van de Ven via 088-4970202.

Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Je eventueel toekomstige collega's vertellen waarom zij graag voor Bergeijk werken...