Toezichthouder openbare ruimte
Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:
Toezichthouder openbare ruimte
MBO | Maximaal €4.383,00 (fulltime) | Schaal 8 | 36 uur
Heb jij een goed (technisch) oog voor werkzaamheden in onze openbare ruimte?

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden.
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière.
Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?
De tijd dat beheer alleen werd gezien als technisch onderhoud op aparte disciplines zoals groen, wegen of riolering, is voorbij. Door de openbare ruimte integraal te bekijken en de beeldsystematiek uit te breiden met andere doelstellingen die bijdragen aan duurzaamheid en omgevingskwaliteit, zorgen we dat het onderhoud uitgevoerd wordt. Samen de schouders eronder zetten werkt prettiger en zorgt voor een beter resultaat.
Als Toezichthouder Openbare Ruimte heb je de verantwoordelijkheid om toezicht te houden op diverse werkzaamheden in de openbare ruimte, heel specifiek werkzaamheden kabels & leidingen, rioolonderhoud, elementenonderhoud, zandwegen, bermen en sloten. Je onderhoudt daarbij intensief contact met aannemers, netbeheerders, projectleiders en uitvoerders.
Je speelt een actieve rol bij het bedenken van oplossingen en het stellen van duidelijke grenzen, waarbij je ervoor zorgt dat deze niet worden overschreden. Het bewaken van de veiligheid tijdens de uitvoering van het werk en het adequaat handelen bij onveilige situaties behoren ook tot jouw taken. Verder draag je zorg voor de tijdige en kwalitatief juiste aanlevering van gegevens, waaronder revisiegegevens.
Bij de afdeling Beheer Ruimte & Organisatie werken 39 medewerkers, verdeeld over de clusters Bora, ABC en Buitendienst. Jouw functie behoort tot het cluster Bora (Beheer openbare ruimte & accommodaties).
Wat neem je mee?
- Je beschikt over MBO werk- en denkniveau met een Civiele Techniek opleiding en/of relevante ervaring.
Je bent bekend met het beheer en onderhoud van de openbare ruimte.
- Je bent in staat om de verschillende onderdelen van de openbare ruimte samen te pakken en het grote geheel te overzien.
- Je durft fouten te maken en vindt het leuk als teamspeler mee te denken zonder hierbij de efficiëntie uit het oog te verliezen.
- Een goede omgang met aannemers, leveranciers, inwoners, ondernemers en plaatselijke organisatie is een must.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
- We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Je inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan plaatsen we je eerst in de aanloopschaal van de functie.
- Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
- Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.


- Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
- Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
- 28 vakantiedagen (201,6 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband.
- Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving.
- Een veelzijdig introductieprogramma.
- Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
- Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
- Een mobiele telefoon <en laptop van het werk>.
- Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
- Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.

Meer weten over de gemeente Bergeijk?
Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk
Enthousiast? Solliciteer nu!
Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met zondag 24 augustus 2025. Je kunt je brief richten aan Jan de Greef, afdelingshoofd Beheer, Ruimte & Organisatie.
De eerste kennismakingsronde is gepland op dinsdag 2 september tussen 08.30 en 12.30 uur. Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.
Een tweede ronde is gepland op vrijdag 12 september tussen 13.00 en 15.30 uur.
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Heb je vragen?
Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Martijn Daas, coördinator cluster BORA, via 0497-551 455.
Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl.
