Applicatiebeheerder
Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:
Applicatiebeheerder
HBO | Maximaal € 4.908 (fulltime) | Schaal 9| 36 uur
Ben jij die communicatieve regelaar die systemen snapt én mensen begrijpt?

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden.
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière.
Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?
Als applicatiebeheerder ben je onderdeel van het team Informatievoorziening. Dit team houdt zich onder andere bezig met postregistratie, het gemeentelijk archief, informatiemanagement, informatiebeveiliging, privacy en applicatiebeheer. Jij zorgt voor het functioneel applicatiebeheer van verschillende applicaties, zodat deze optimaal werken. De focus ligt op de gebruikersbehoefte en actieve afstemming zoeken met alle betrokkenen. Je begeleidt updates, koppelingen en voert functionele testen uit om de continuïteit en betrouwbaarheid van de applicaties te waarborgen.
Ook werk je mee aan het verbeteren van het kwaliteitsniveau van ons informatiebeheer en het organisatie breed toegankelijk maken van informatie. Je schrijft en onderhoudt gebruikershandleidingen, geeft trainingen en bouwt managementrapportages en je adviseert over het gebruik van applicaties binnen diverse gemeentelijke projecten. Je krijgt veel ruimte om de functie zelf in te richten. Eigen initiatief en een frisse blik worden gewaardeerd.
Je komt terecht in een fijn en hecht team, dat hybride werkt en elkaar graag opzoekt. Het team bestaat momenteel uit zeven personen die goed samenwerken en in overleg blijven. Het team omvat functies als Webmaster, Applicatiebeheerder, Consulenten Informatiebeheer, Privacy Officer en CISO. De CISO vervult daarnaast ook de rol van coördinator van het team.
Herken jij jezelf in deze eigenschappen?
- Zowel tactisch denken als praktisch handelen
- Analytisch vaardig
- In staat om technische mogelijkheden te vertalen naar praktische oplossingen
- Je hebt oog voor de behoefte van de gebruiker en denkt actief mee in passende oplossingen
- Daadkrachtig en resultaatgericht
- Nieuwsgierig
- Proactief
Wat neem je mee?
Je bent bekend met applicatiesystemen en door jouw betrokkenheid draag je bij aan de prestaties van het team.
- HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur ervaring of een opleiding op het gebied van IT/applicatiebeheer
- Een pragmatische en procesgerichte instelling
- Gemotiveerd om (nieuwe) applicaties te leren kennen
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
- We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Je inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan plaatsen we je eerst in de aanloopschaal van de functie.
- Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
- Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.


- Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
- Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
- 28 vakantiedagen (201,6 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband.
- Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving.
- Een veelzijdig introductieprogramma.
- Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
- Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
- Een mobiele telefoon <en laptop van het werk>.
- Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
- Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.

Meer weten over de gemeente Bergeijk?
Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk
Enthousiast? Solliciteer nu!
Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met maandag 15 september 2025. Je kunt je brief richten aan Bianca van Beers, afdelingshoofd Bedrijfsvoering.
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Heb je vragen?
Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Gerard Helmond, Coördinator cluster Informatievoorziening, via 088-4970301.
Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl.
