Bode

Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:

Bode

MBO | Maximaal 3.436 (fulltime) | Schaal 5 | 36 uur 

Kent hospitality en dienstverlening geen geheimen voor jou? Dan ben jij de collega die wij zoeken.

Raadzaal van de gemeente Bergeijk met op de muur 'Samen Bergeijk' Riethoven, Westerhoven, Luyksgestel, 't Hof, De Weebosch en 't Loo

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden. 
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Dronefoto gemeente Bergeijk

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière. 

Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

In Bergeijk pakken we samen aan want met elkaar kome we verder. En tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?

Als bode ben je de spil in de organisatie rondom vergaderingen, huwelijksvoltrekkingen, ontvangsten, catering en huishoudelijke zorg en bied je vaak ook een luisterend oor. Daarvoor moet je stevig in je schoenen staan. Jij bent vaak het eerste aanspreekpunt voor collega’s en gasten. Je werkt intensief samen met je collega’s binnen het cluster ABC (Accommodaties, Bodes & Catering). 

Hierbij de meest voorkomende werkzaamheden:

  • Het verzorgen van de vergaderruimtes
  • Postverwerking: frankering en verzendklaar maken, verrichten van kopieerwerkzaamheden
  • Bewaking orde en netheid gemeentelijke gebouwen
  • Je ontvangt uitvoerend personeel en geeft begeleiding in zijn/haar werkzaamheden
  • Deelname in het interventieteam (waaronder BHV) en aan de gezamenlijke crisisorganisatie
  • Het verzorgen van recepties, waarbij je nauw samenwerkt met je collega’s van kabinet en facilitaire zaken
  • Het verzorgen van raadsvergaderingen
  • Het verrichten van diverse administratieve werkzaamheden

Herken jij jezelf in deze eigenschappen?

  • Nauwkeurigheid en servicegerichtheid: je werkt gestructureerd, plant en organiseert met gemak en hebt een klantgerichte instelling.
  • Technische kennis: je weet hoe je audiovisuele en technische apparatuur bedient en lost eenvoudige technische problemen zelfstandig op.
  • Flexibiliteit: je hebt een flexibele instelling en bent beschikbaar voor vergaderingen/bijeenkomsten die overdag, ’s-avonds en soms in het weekend plaatsvinden.
  • Representativiteit: je bent integer, representatief en kunt goed omgaan met vertrouwelijke informatie.
     

Wat neem je mee?

  • Je hebt een MBO werk- en denkniveau.
  • Brede kennis en enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie is een pré.
  • Daarnaast beschik je over een rijbewijs B.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Je inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan plaatsen we je eerst in de aanloopschaal van de functie.
  • Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
  • Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
Overleg tussen 2 collega's
Bedrijfsrestaurant gemeente Bergeijk
  • Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
  • Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
  • 28 vakantiedagen (201,6 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband.
  • Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving. 

  • Een veelzijdig introductieprogramma.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
  • Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
  • Een mobiele telefoon en laptop van het werk.
  • Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
  • Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.
Publieksbalie in het gemeentehuis van Bergeijk

Meer weten over de gemeente Bergeijk?

Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk

Enthousiast? Solliciteer nu!

Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met maandag 25 september 2025. Je kunt je brief richten aan Jan de Greef, afdelingshoofd Beheer Ruimte & Organisatie. 

Direct solliciteren

De eerste kennismakingsronde is gepland op donderdag 2 oktober tussen 12:30 en 17.00 uur.  Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Heb je vragen?

Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Maarten Ossel, Coördinator cluster ABC, via 088-4970280.

Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Je eventueel toekomstige collega's vertellen waarom zij graag voor Bergeijk werken...