Voorzitter van de Commissie Bezwaarschriften
De gemeente Bergeijk heeft een onafhankelijke Commissie Bezwaarschriften en zoekt per 1 juli 2025 een nieuwe Voorzitter van de Commissie Bezwaarschriften
Je houdt ervan om in een zaak te duiken en een toegesneden advies te geven? Dan zoeken wij jou!

Algemeen
De Commissie Bezwaarschriften behandelt de bezwaarschriften tegen de besluiten van de bestuursorganen van de gemeente Bergeijk. Het gaat om bezwaren tegen besluiten van de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester over bijvoorbeeld vergunningen of handhaving, Woo-besluiten of subsidiebesluiten (geen sociaal recht). Als het niet is gelukt om het geschil informeel op te lossen, dan hoort de commissie de partijen op een zitting en wordt daarbij ondersteund door een secretaris. Daarna brengt de commissie een advies uit aan het bestuursorgaan.
Samenstelling
De commissie bestaat uit een voorzitter en vijf leden. Bij een hoorzitting zijn de voorzitter, twee leden en de (plaatsvervangend) secretaris aanwezig. De zittingen worden gepland op basis van het aantal ingediende bezwaarschriften en beschikbaarheid van de leden, waarbij het uitgangspunt is dat de leden telkens rouleren. De zittingen worden op woensdagavonden gehouden, meestal één keer in de maand. Dat zijn voor de voorzitter ongeveer twaalf vergaderingen per jaar. De voorzitter van de commissie wordt benoemd voor een termijn van drie jaar. Het is mogelijk om herbenoemd te worden. De vergoeding voor de voorzitter bedraagt op dit moment € 258,15 per vergadering.
Profiel
Wij zijn op zoek naar een voorzitter die:
- Affiniteit heeft met (gemeentelijke) besluitvorming;
- Niet woonachtig is in de gemeente Bergeijk of werkt onder de verantwoordelijkheid van de bestuursorganen van de gemeente Bergeijk;
- Beschikbaar is op woensdagavonden;
- Communicatief zeer sterk en sociaal vaardig is;
- Voldoende juridisch onderlegd is en ervaring heeft met bestuursrechtelijke aangelegenheden;
- In staat is tot onafhankelijke, onpartijdige en kritische oordeelsvorming ten behoeve van de totstandkoming van adviezen;
- Beschikt over vaardigheden in bemiddeling.
Meer weten over de gemeente Bergeijk?
Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk
Enthousiast? Solliciteer nu!
Ga naar de sollicitatielink onderaan de pagina en solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met dinsdag 13 mei 2025. Je kunt je brief richten aan Joyce Jonkers-Verkoelen, secretaris van de commissie bezwaarschriften.
De gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 27 mei 2025 vanaf 14:00 uur.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Informatie
Meer informatie over de functie is te verkrijgen bij de secretaris van de Commissie Bezwaarschriften, Joyce Jonkers-Verkoelen, tel. nr. 0497-551455, of via e-mail aan secretariaatcommissiebezwaarschriften@bergeijk.nl.
Over de werkwijze van de Commissie Bezwaarschriften alsmede over de rol en de bevoegdheden van de voorzitter is ook meer informatie te vinden in de Verordening Commissie Bezwaarschriften gemeente Bergeijk (https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR726851).