Voorzitter van de Commissie Bezwaarschriften

Dit is een oud bericht.

De gemeente Bergeijk heeft een onafhankelijke Commissie Bezwaarschriften en zoekt per 1 juli 2025 een nieuwe voorzitter voor de Commissie Bezwaarschriften.

Direct solliciteren

Voorzittershamer op een tafel voor in een zaal

Je hebt in een hoorzitting of vergadering de regie en kunt daarin ook bemiddelend optreden?
Je houdt ervan om in een zaak te duiken en een toegesneden advies te geven?
Je bent voldoende juridisch onderlegd en hebt affiniteit met (gemeentelijke) besluitvorming?
Dan zoeken wij jou!

Algemeen

De Commissie Bezwaarschriften behandelt de bezwaarschriften tegen de besluiten van de bestuursorganen van de gemeente Bergeijk. Het gaat om bezwaren tegen besluiten van de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester over bijvoorbeeld vergunningen of handhaving, Woo-besluiten of subsidiebesluiten (geen sociaal recht). Als het niet is gelukt om het geschil informeel op te lossen, dan hoort de commissie de partijen op een zitting en wordt daarbij ondersteund door een secretaris. Daarna brengt de commissie een advies uit aan het bestuursorgaan.
 

Samenstelling

De commissie bestaat uit een voorzitter en vijf leden. Bij een hoorzitting zijn de voorzitter, twee leden en de (plaatsvervangend) secretaris aanwezig. De zittingen worden gepland op basis van het aantal ingediende bezwaarschriften en beschikbaarheid van de leden, waarbij het uitgangspunt is dat de leden telkens rouleren. De zittingen worden op woensdagavonden gehouden, meestal één keer in de maand. Dat zijn voor de voorzitter ongeveer twaalf vergaderingen per jaar. De voorzitter van de commissie wordt benoemd voor een termijn van drie jaar. Het is mogelijk om herbenoemd te worden. De vergoeding voor de voorzitter bedraagt op dit moment € 258,15 per vergadering.

Profiel

Wij zijn op zoek naar een voorzitter die:

  • Niet woonachtig is in de gemeente Bergeijk of werkt onder de verantwoordelijkheid van de bestuursorganen van de gemeente Bergeijk;
  • Beschikbaar is op woensdagavonden;
  • Communicatief zeer sterk en sociaal vaardig is;
  • Voldoende juridisch onderlegd is en ervaring heeft met bestuursrechtelijke aangelegenheden;
  • In staat is tot onafhankelijke, onpartijdige en kritische oordeelsvorming ten behoeve van de totstandkoming van adviezen;
  • Beschikt over vaardigheden in bemiddeling.
Raadzaal van de gemeente Bergeijk met op de muur 'Samen Bergeijk' Riethoven, Westerhoven, Luyksgestel, 't Hof, De Weebosch en 't Loo

Sollicitaties

Ga naar de sollicitatielink onderaan de pagina en solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met dinsdag 1 juli 2025. Je kunt je brief richten aan Joyce Jonkers-Verkoelen, secretaris van de commissie bezwaarschriften.

Direct solliciteren

De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 10 juli 2025. 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Informatie

Meer informatie over de functie is te verkrijgen bij de plaatsvervangend secretaris van de Commissie Bezwaarschriften, Angel Poetai, tel. nr. 0497-551455, of via e-mail aan secretariaatcommissiebezwaarschriften@bergeijk.nl.

Over de werkwijze van de Commissie Bezwaarschriften alsmede over de rol en de bevoegdheden van de voorzitter is ook meer informatie te vinden in de Verordening Commissie Bezwaarschriften gemeente Bergeijk.