Concern controller
Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:
Concern controller
HBO | Maximaal 7.163,- (fulltime) (* ovb) | Schaal 12 (* ovb) | 20-24 uur
Word jij enthousiast van inzicht, impact en verbetering

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden.
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière.
Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?
Als concern controller speel je een sleutelrol in de verdere professionalisering en kwaliteitsverbetering van onze organisatie. Op basis van de doelen uit het bestuursakkoord, de programmabegroting, het MT-jaarplan en de afdelingsplannen breng jij inzicht in waar we staan én wat nodig is om onze ambities te realiseren.
Je stelt bestuurlijke- en management rapportages op, analyseert trends en risico’s, adviseert over procesoptimalisatie, (project)evaluaties en doet concrete aanbevelingen voor verbetering om effectiever en efficiënter samen te werken. Je ontwikkelt een intern dashboard en coördineert 213a onderzoeken.
Je bewaakt de logische en haalbare uitvoering van acties, weet prioriteiten te stellen en helpt de organisatie om focus te houden. Daarbij werk je nauw samen met collega’s uit alle afdelingen; zowel bij het opstellen van rapportages als bij het implementeren van jouw adviezen. Je weet mensen mee te nemen, te inspireren en gezamenlijk te werken aan een hogere kwaliteit.
Daarnaast kun je worden ingezet op organisatie brede projecten. Samen met onze strateeg vorm je het stafteam van de gemeentesecretaris. Dit team ondersteunt het MT en de gemeentesecretaris in zijn rol als eerste adviseur van het college. Hiernaast werk je ook samen met het team financiën, daar ligt de verantwoordelijkheid voor de P&C cyclus, de VIC en het contact met de accountant.
Herken jij jezelf in deze eigenschappen?
- Je bent nieuwsgierig en analytisch
- Je houdt overzicht en kan organisatie breed denken
- Je beschikt over bestuurlijke en organisatorische sensitiviteit
- Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk
- Je weet je collega’s te enthousiasmeren en mee te nemen
- Je bent creatief in het vinden van oplossingen en het realiseren van verbeteringen
Wat neem je mee?
- Deze functie als concern controller is een nieuwe functie binnen de gemeente Bergeijk; een pioniersmentaliteit is dus van belang
- HBO-werk- en denkniveau, bij voorkeur in een relevante richting (zoals bestuurskunde, bedrijfskunde of bedrijfseconomie)
- Ervaring met kwaliteitsverbetering, rapportages, structureren en analyseren
- Sterke vaardigheden in plannen, organiseren en communiceren
- Flexibiliteit en een proactieve houding
- Een moderne visie op concern control en de rol van advies binnen een publieke organisatie
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
- We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Je inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan plaatsen we je eerst in de aanloopschaal van de functie.
- Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
- Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.


- Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
- Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
- 28 vakantiedagen (201,6 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband.
- Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving.
- Een veelzijdig introductieprogramma.
- Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
- Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
- Een mobiele telefoon <en laptop van het werk>.
- Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
- Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.

Meer weten over de gemeente Bergeijk?
Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk
Enthousiast? Solliciteer nu!
Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met 11 januari 2026. Je kunt je brief richten aan Dries Ewalds, gemeentesecretaris / algemeen directeur.
De eerste kennismakingsronde is gepland op maandag 19 januari in de middag. Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Heb je vragen?
Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Dries Ewalds via 06-42215067.
Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl.
Indicatieve schaal en salaris (* ovb)
De inschaling van deze nieuwe functie is nog onder voorbehoud; deze moet nog formeel worden beschreven en ingeschaald aan de hand van de HR21-methodiek. Dit is gepland in het 1e kwartaal 2026. Aan de huidige indicatie van schaal en salaris kunnen geen rechten worden ontleend.

