Medewerker Publiekszaken

Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:

Medewerker Publiekszaken

MBO+ | Maximaal 4.015 (o.b.v. fulltime) | Schaal 7 | 32 uur

Heb jij een passie voor dienstverlening?

2 handen houden de folder van de BErgeijkSMART academy vast

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden. 
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière. 

Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

In Bergeijk pakken we samen aan want met elkaar kome we verder. En tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?

  • Je neemt aanvragen in behandeling voor rijbewijzen en reisdocumenten (ook voor Nederlanders die in het buitenland wonen).
  • Je hebt burgerlijke stand taken zoals het opmaken van akten en het maken van afschriften.
  • Je zorg voor een juiste verwerking van mutaties in de basisregistratie personen (BRP).
  • Je kunt ook worden ingezet aan de receptie waarbij je klanten ontvangt en reisdocumenten en rijbewijzen uitreikt. Daarnaast verzorg je de uitgifte van DIGID’s.
  • Je kunt ook worden ingezet bij telefonie.
  • Na een gedegen inwerkperiode kun je ook worden ingezet op specialistische werkzaamheden zoals bijvoorbeeld adresonderzoeken, verkiezingen en naturalisaties.

Je voert je werkzaamheden uit in het gemeentehuis. Op dinsdag is er een avondopenstelling tot 19.00 uur waarvoor je ingeroosterd wordt.

Herken jij jezelf in deze eigenschappen?

  • Je hebt een sterk dienstverlenende en klantgerichte instelling.
  • Je bent van nature een positief ingesteld persoon, nieuwsgierig van aard en een aanpakker.
  • De woorden energiek, doelgericht, efficiënt en flexibel zijn op jou van toepassing.
  • Je vindt het vanzelfsprekend en leuk om bezoekers en klanten correct te woord staan. In stressvolle situaties behoud je het overzicht.
  • Je werkt ordelijk en systematisch en bent gericht op resultaat en kwaliteit.
  • Je bent integer en leergierig en je beschikt over een proactieve werkhouding.
     

Wat neem je mee?

  • Aantoonbaar MBO+ werk- en denkniveau
  • Basiskennis opleiding richting burgerzaken, opleiding documentherkenning en identiteitsvaststelling.
  • Kennis en ervaring met relevante wet- en regelgeving
  • Goede beheersing van de Engelse/Duitse taal
  • Ervaring en affiniteit met digitale systemen
  • Relevante werkervaring in een soortgelijke functie of bij een gemeente is een pré, maar heb je nog geen gemeentelijke ervaring dan gaan we je opleiden.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Je inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan plaatsen we je eerst in de aanloopschaal van de functie.
  • Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
  • Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
2 mannen pratend met elkaar
Raadszaal opstelling gemeenteraad
  • Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
  • Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
  • 28 vakantiedagen (201,6 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband.
  • Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving. 

  • Een veelzijdig introductieprogramma.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
  • Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
  • Een mobiele telefoon <en laptop van het werk>.
  • Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
  • Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.
In Bergeijk pakken we samen aan want met elkaar kome we verder. En tonen we lef als dat nodig is.

Meer weten over de gemeente Bergeijk?

Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk

Enthousiast? Solliciteer nu!

Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met 4 januari 2026. Je kunt je brief richten aan Heidi Claassen, afdelingshoofd Dienstverlening & Veiligheid.

Direct solliciteren

De eerste kennismakingsronde is gepland op dinsdag 13 januari tussen 09.00 uur en 14.00 uur.  Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Heb je vragen?

Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Jeroen van Ooijen, coördinator cluster Publiekszaken, via 088-497 0277.

Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Je eventueel toekomstige collega's vertellen waarom zij graag voor Bergeijk werken...