Juridisch adviseur

Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:

Juridisch adviseur

WO | Maximaal € 6.343,- (fulltime) | Schaal 11 | 36 uur

Wil jij als jurist op verschillende rechtsgebieden werkzaam zijn en écht impact maken?

Publieksbalie in het gemeentehuis van Bergeijk

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden. 
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière. 

Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

In Bergeijk pakken we samen aan want met elkaar kome we verder. En tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?

Als jurist bij de gemeente Bergeijk ben je verantwoordelijk voor het juridisch functioneren van de organisatie. Binnen de gemeente Bergeijk zijn de clusters verdeeld over twee juridische adviseurs. Jij zal de clusters sociaal (beleidsmedewerkers), publiekszaken, financiën, communicatie, informatievoorziening en HR begeleiden, adviseren en ondersteunen met betrekking tot juridische vraagstukken. Uiteenlopende privaatrechtelijke en bestuursrechtelijke vraagstukken kunnen de revue passeren.

Je weet ontwikkelingen in wet- en regelgeving en jurisprudentie te vertalen naar de praktijk. Hierbij kijk je over de grenzen van je eigen vakgebied om integrale advisering en hoogwaardige uitvoering te waarborgen. Je bent zowel op het gebied van privaatrecht als publiekrecht actief en neemt complexe bezwaar- en beroepsprocedures zelfstandig ter hand, terwijl je in minder complexe gevallen een adviserende en ondersteunende rol vervult. Tevens ben je klachtencoördinator en plaatsvervangend secretaris commissie bezwaarschriften. Ook kan je Woo-verzoeken behandelen. 

Herken jij jezelf in deze eigenschappen?

Je bent een resultaatgerichte en dienstverlenende teamspeler met gevoel voor omgevingsfactoren, je weet anderen te stimuleren en te activeren en durft vernieuwende oplossingen voor te stellen. Daarnaast ben je communicatief en juridisch goed onderlegd, omgevingsbewust, pragmatisch en ga je discreet om met gevoelige informatie.
 

Wat neem je mee?

  • Je hebt een juridische opleiding op WO-niveau afgerond.
  • Een aantal jaren ervaring als jurist.
  • Je hebt een pragmatische en procesgerichte instelling.
  • Je bent nieuwsgierig, proactief en doelgericht.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Je inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan plaatsen we je eerst in de aanloopschaal van de functie.
  • Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
  • Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
Twee lopende collega's in overleg met elkaar
  • Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
  • Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
  • 28 vakantiedagen (201,6 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband.
  • Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving. 

  • Een veelzijdig introductieprogramma.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
  • Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
  • Een mobiele telefoon <en laptop van het werk>.
  • Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
  • Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.
Samenwerking met collega's

Meer weten over de gemeente Bergeijk?

Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk

Enthousiast? Solliciteer nu!

Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden.  Je kunt je brief richten aan Bianca van Beers, afdelingshoofd Bedrijfsvoering.

Direct solliciteren

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Heb je vragen?

Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met <Naam collega, afdeling> via <Telefoonnummer>.

Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Je eventueel toekomstige collega's vertellen waarom zij graag voor Bergeijk werken...