Juridisch adviseur
Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:
Juridisch adviseur
HBO/WO | Maximaal € 5.247 | Schaal 10 | 32-36 uur
Heb jij een scherpzinnig blik en sta je sterk in je juridische schoenen?
Kom ons team versterken met jouw expertise.
Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden.
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.
Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière.
Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.
Wat ga je doen?
Als juridisch adviseur word je aangesproken op je juridische vakkennis. Je bent daarbij in staat om over de grenzen van je eigen terrein heen te kijken om zodoende integrale advisering en hoogwaardige uitvoering te waarborgen. Daarnaast word je graag gevraagd naar je mening en ben je in staat om mee te denken in oplossingen. Je bent initiërend wat betreft nieuwe ontwikkelingen en de vertaling ervan in gemeentelijke adviezen. Vanuit integraal denken en handelen zoek je proactief samenwerking met andere beleidsterreinen.
In jouw functie:
- Blijf je doorlopend op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op gebied van gemeentelijke regelingen en jurisprudentie en weet je deze te vertalen naar onze organisatie.
- Adviseer je het bestuur en collega’s van de organisatie met betrekking tot jouw specialisatie.
- Neem je complexe besluiten en bezwaar- en beroepsprocedures zelf ter hand.
- Heb je in de minder complexe gevallen een ondersteunende en adviserende rol.
- Stel je zelf overeenkomsten op die zowel publiekrechtelijk als privaatrechtelijk van aard kunnen zijn.
- Behandel je mogelijke Woo-verzoeken (deze worden in principe voorbereid door de administratief juridisch ondersteuner).
- Draai je mee in projecten of ben je op onderdelen zelf de projectleider.
Herken jij jezelf in deze eigenschappen?
Je bent een resultaatgerichte en dienstverlenende teamspeler met gevoel voor omgevingsfactoren, je weet anderen te stimuleren en te activeren en durft vernieuwende oplossingen voor te stellen. Aanpakken, nieuwsgierigheid, doelgericht en efficiënt zijn begrippen die jou niet onbekend zijn. Daarnaast ben je communicatief en juridisch goed onderlegd, flexibel, omgevingsbewust, pragmatisch, diplomatiek en ga je discreet om met gevoelige informatie.
Wat neem je mee?
Je hebt een juridische opleiding op HBO of academisch niveau afgerond.
Met voorkeur enkele jaren ervaring in het publiekrecht.
Pragmatische en procesgerichte instelling.
Inzicht in en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen & politieke sensitiviteit.
Uitstekende communicatieve, schriftelijke en digitale vaardigheden.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
- We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
- Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
- Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
- Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
- 27 vakantiedagen (194,4 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband (m.i.v. 2025 : 28 dagen).
- Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
- Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving.
- Een veelzijdig introductieprogramma.
- Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
- Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
- Een mobiele telefoon en laptop van het werk.
- Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
- Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.
Meer weten over de gemeente Bergeijk?
Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk
Enthousiast? Solliciteer nu!
Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met dinsdag 8 oktober 2024. Je kunt je brief richten aan aan Kristel Jochems, afdelingshoofd Bedrijfsvoering.
De eerste kennismakingsronde is gepland op donderdag 17 oktober 2024 in de middag. Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.
Een tweede ronde is gepland op vrijdag 25 oktober 2024 in de ochtend.
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Heb je vragen?
Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Chantal Heefer, via 088-4970323.
Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl.