‘Je hoeft niet in de stad te zitten om groot te worden.’

'Noem me gerust een selfmade man. Ik ben afgestudeerd als verpleegkundige, maar had óók de ambitie om goed te leren koken en haalde mijn koksdiploma. Dat was het startpunt voor mijn loopbaan in de horeca. Net als in de verpleging zorg je in de horeca ook voor een ander.

Op mijn 21ste opende ik mijn eerste restaurant, inmiddels hebben we er twee in Westerhoven, een in Eindhoven en zijn we met onze vijftien Willy Nacho-foodtrucks present op alle grote festivals in Nederland en België. Iets moois neerzetten en anderen gelukkig zien, daar doe ik het allemaal voor. Wat mijn succes is? Een goed concept bedenken en dat tot in de puntjes uitwerken.

Bij de dingen die we doen, proberen we zo veel mogelijk zaken te doen met lokale ondernemers. Zo werken we samen met de bakker in Luyksgestel, maar ook met camping De Paal en lokale bedrijven waarmee we de stands van Willy Nacho bouwen.

Creatieve brein

Ik heb altijd erin geloofd dat wat ik zou aanpakken succesvol zou worden. Ik denk niet in problemen, maar in oplossingen. Dat we zo groot zouden worden als we nu zijn, is echter een droom die is uitgekomen. Ik ben er dan ook trots op dat ik hier in Westerhoven samen met mijn compagnon Bart Theuws twee mooie restaurants heb kunnen opzetten. Bart prijs ik om zijn bedrijfskundige inzicht, zelf ben ik meer het creatieve brein achter de schermen. Ik bruis na al die jaren in de horeca nog steeds van de ideeën, al kan ik ze lang niet allemaal uitvoeren. Ik heb inmiddels een boekje vol plannen: Willy Wortel creatieve horecaconcepten noem ik ze gekscherend.

Je hoeft niet in de grote stad te zitten om succesvol je zijn. Ook in een klein dorp als dit kun je veel bereiken, mits je concept goed is. Het gaat om het totaalplaatje: niet alleen de pizza of de pannenkoek die je serveert moet goed zijn, de rest moet ook kloppen. Sfeer, entourage, uitstraling en gastvriendelijkheid: het is allemaal minstens zo belangrijk.'